luni, 30 noiembrie 2015

Recenzie: A 16-a Lună (Cronicile Casterilor vol. 1)

de Kami Garcia și Margaret Stohl
 Notă: 4

Primul volum din Cronicile Casterilor vine cu o idee nouă, scrisă cu imaginație și sensibilitate. Prin veridicitatea povestirii care se îmbină, totuși, cu fantasticul care este cu adevărat plin de fantezie, A 16-a Lună reușește să cucerească cititorul încă din primele pagini. Din fiecare pagină se resimte suspansul, reies sentimente puternice care se tranmit direct în sufletul cititorului, iubire intensă, confuzie, tristețe, teamă și instigare.

Este un text în care arta, muzica, fascinația și culoarea sunt pretutindeni: în locuri, în versurile scrise de Lena, în cărțile lecturate de Ethan, în muzica lui Link, în cântecul celei de a 16-a luni și în toata magia și tot farmecul de pe parcursul întregii cărți.
      Povestea este a unui băiat, Ethan, și a fetei de care ajunge să se îndrăgostească, visând-o de dinainte să o întâlnească, însă intriga cărții începe când Ethan află că Lena nu doar că este o Caster, ci este o Naturală, și nu știe de ce parte va fi revendicată când împlinește 16 ani: Întuneric sau Lumină.
      Însă cei doi sunt determinați să lupte pentru iubirea lor, indiferent de obstacolele ce le apar în cale și de partea căreia va aparține Lena, chiar dacă el este doar un Muritor. Acest lucru este cam dificil, având în vedere o mamă malefică, ce vrea să își revendice fiica pe partea întunericului, o casă magică ce are propria personalitate, unchiul Lenei ciudat, strict și misterios, verișoara Lenei, incredibil de atrăgătoare pentru băieți dar și malefică, bona medium protectoare a lui Ethan, un medalion și o carte a Lunii care se activează pentru cuplul îndrăgostit și deapănă încă o poveste de iubire din trecut, alături de motivul și originea puterilor Lenei, precum și multe alte elemente fantastice. Și pe lângă toate acestea, orice apropiere a celor doi devine greu de suportat, puterile intense ale fetei fiind prea mult pentru corpul obișnuit al lui Ethan, care simte electrivitate prin tot corpul de fiecare dată când o atinge pe Lena. Ce consecințe vor avea încercările și ambițiile celor doi, și care va fi finalitatea neașteptată a cărții, veți afla citind opera celor două autoare,
      Romanul de debut al celor două autoare, primul din Croicile Casterilor, ne oferă un început încântător, interesant, atrăgător și promițător în special pentru publicul adolescentin, și apare împreună cu o ecranizare de excepție, în regia lui Richard LaGravenese. Premiera filmului Beautiful Creatures are loc în februarie 2013, iar puțin timp mai târziu filmul este nominalizat pentru 2013 Teen Choice Awards.
      Deși punerea în scenă a filmului este destul de apropiată de subiectul cărții, există cu siguranță și multe deosebiri, care fac ca lectura cărții să fie indispensabilă înaintea vizionării filmului. Personal mi-a plăcut mult mai mult cartea, filmul mi s-a părut banal. În cartea se transmite toată emoția, iar supranaturalul este de o amploare și mai copleșitoare mult mai mare decât în film.
Margaret Stohl și Kami Garcia.

,,De câteva săptămâni încoace tot aveam același vis. Cu toate că nu mi-l puteam aminti pe deplin, partea pe care mi-o aduceam aminte era mereu aceeași. Fata cădea. Eu cădeam. Încercam să mă țin, dar nu puteam. Dacă îi dădeam drumul, ceva oribil i s-ar întâmpla. Dar tocmai asta era problema. Nu îi puteam da drumul. Nu o puteam pierde. Era ca și cum aș fi fost îndrăgostit de ea, cu toate că nu o cunoșteam. Ceva de genul iubire înainte de dragoste la prima vedere.”
 ,,M-am aplecat și am sărutat-o. Era sărată, precum lacrimile. De data asta n-am simțit căldură, ci electricitate, de la buze până-n călcâie. Simțeam furnicături în vârfurile degetelor.”
,,Orice făcuse Sarafine pentru a desface conexiunea dintre noi, nu mai conta. Lena era înapoi în inima și în mintea mea.”
,,Focul este tare, plin de furie și haos și distrugere. Iar focul era peste tot prin jurul meu. Fumul din aer era atât de gros, că mă înecam din cauza lui. Căldura pur și simplu îmi pârjolea părul de pe brațe. Eram ca într-una din viziunile din medalion sau, mai rău, precum unul din ultimele coșmaruri - cel în care Lena era năpădită de foc.”

Așteptăm să ne spui dacă ai citit această carte și cu ce impresii ai rămas!